lauantai 13. marraskuuta 2010

Palvelua kiitos!

Täällä en olekaan tainnut vielä tuoda esille sitä, kuinka tiukasti pidän välillä kiinni tietyistä periaatteista ja ajan jääräpäisesti valitsemaani linjaa. Yksi esimerkki tästä ihanasta luonteenpiirteestäni on suhteeni kahviloihin ja muihin puoliksi itsepalveluperiaatteella toimiviin paikkoihin. Inhoan Suomessa sitä, ettei oikein mistään saa kunnon palvelua. Unelmieni kahvila olisi sellainen, mihin voisin vain istahtaa pöytään, tilata tarjoilijalta ja toimia muutenkin kuin ravintolassa. On surkeaa asiakaspalvelua, että minun odotetaan jonottavan tiskillä, kantavan ruokani itse pöytään (toisella kädellä vielä vaunuja ahtaissa väleissä työntäen) ja vielä sitten pitäisi viedä likaiset astiat poiskin keräilykärryyn ja pahimmassa tapauksessa lajitella jätteet ja astiat omiin pinoihinsa. Kohta varmaan kahviloissa laitetaan asiakkaat vielä tiskaamaankin astiansa itse ja pyyhkimään pöydän siihen päätteeksi.

Olen tehnyt päätöksen itseni kanssa, etten vie likaisia astioitani tällaisissa paikoissa koskaan keräyskärryyn ellei paikka ole aivan ampumalla täynnä. Se on minun hiljainen mielenosoitukseni tälle muka-palvelulle, jossa säästetään henkilökunnasta ja työllistetään maksavia asiakkaalle. En tiedä auttaako tämä mielenosoittaminen mitään, ymmärtääkö sitä edes kukaan oikein, mutta haluan tehdä jotain tälle asialle enkä aina alistua kuten Suomessa niin usein tehdään. Kaverini naureskelevat tälle jääräpäisyydelleni ja yhden naisen vastarinnalleni, mutta miten tulisi sitten toimia jos muutosta haluaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti